Звіт за результатами спостереження перебігу адаптаційного процесу до умов закладу дошкільної освіти серед новоприбулих вихованців Центру розвитку дитини БНВО у 2021/2022 навчальному році

Оцінка проходження вихованцями адаптаційного періоду проводилася протягом вересня – жовтня - листопада 2021 року і охопила усіх вихованців молодших груп та новоприбулих вихованців середніх і старших груп Центру розвитку дитини.

Зупинимося на результатах адаптації новоприбулих вихованців старших груп (вікова категорія 5-7 років). Аналіз показав, що у 63% вихованців легкий рівень адаптації, у 37% – середній рівень. Завдяки спільним зусиллям у системі «педагоги – діти – батьки», процес адаптації та пристосування до умов закладу дошкільної освіти проходив швидко. Індивідуальний підхід та правильна організація спільної діяльності розвивали у новоприбулих вихованців комунікативні навички та формували почуття впевненості у власних силах.

Результати процесу адаптації новоприбулих вихованців середніх груп (вікова категорія 4-5 років) є наступними: у 75% дітей легкий рівень адаптації, у 25% - середній рівень. Адаптація у деяких вихованців супроводжувалася певними проблемами і була пов‘язана в основному із особливостями комунікативного розвитку. Практичним психологом та вихователями відповідних груп проводилися тематичні групові заняття на розвиток соціально-комунікативних навичок.

Особливої уваги було приділено вихованцям молодших груп (вікова категорія 3-4 роки). Результати аналізу наступні: 48 % вихованців – мають легкий рівень адаптації, 52 % - середній рівень адаптації, важкого ступеню адаптації – не спостерігалося.

На момент проведення дослідження були виявлені такі найбільш істотні проблеми:

  • проблема розставання із членами родини при ранковому прийомі дітей педагогами;
  • порушення апетиту, денного сну;
  • проблема комунікації вихованців між собою та з педагогами (частково із-за відсутності досвіду спілкування поза межами родини, частково із-за низького рівня мовленнєвого розвитку);
  • поведінкові проблеми (агресивність, імпульсивність, іноді невихованість).

Враховуючи результати спостереження за вихованцями, надавалися такі рекомендації батькам і педагогам:

  1. Підтримувати мотивацію до відвідування садочка, позитивно налаштовувати дитину на роботу із іншими вихованцями, педагогами.
  2. Наблизити домашній режим до режиму садочка.
  3. Навчати навичкам самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок тощо) та підтримувати самостійність дитини вдома.
  4. Заохочувати дітей до активності, ініціативності, хвалити за наполегливість.

 

Ганна Андрющенко,
практичний психолог

 

 

Архів2021: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід