Визначення професійних намірів здобувачів освіти

Головне завдання профорієнтаційної роботи - донести до кожного учня все різноманіття професій, щоб випускники нашого закладу свідомо обирали професію, в якій будуть успішними та затребуваними.

Профорієнтаційні заходи проведені в 1-9-х класах являють собою систему психолого-педагогічних заходів, спрямованих на засвоєння учнями необхідних знань про здібності людини та особливості різних професій.

Серед учнів 1-4-х класів проводилися бесіди на тему «Для чого потрібна професія?», «Професії моїх батьків», діти обмінювалися думками та відгадували загадки.

З учнями 5-7-х класів були проведені заходи, де познайомилися з різноманітністю світу професій, розширили поняття про деякі сучасні професії. Діти брали активну участь і називали професії за приблизним описом, ознаками. Обговорили такі питання, як: Що означає слово «професія»? Які професії вам відомі? Як люди обирають собі професію? Чому одним цікаво те, що іншим видається складним чи нудним?

Зауважимо, що учні 8-9-го класу серйозніше зважають на зміст майбутньої професії. Сам процес вибору в цьому віці інший: він пов’язаний з роздумами юнаків і дівчат над тим, ким бути, який вибрати собі шлях у житті. Ось чому вони серйозніше зважають на зміст майбутньої професії, на вимоги, які вона ставить до людини, на власні можливості. Також практичний психолог та соціальний педагог обговорювали з учнями сучасні професії та ТОП-25 професій майбутнього, адже швидкість змін у світі зростає шаленими темпами і складність професійних задач також збільшується. Сьогоднішні діти опановують безліч додаткових навичок, а тому іноді ми радимо не фокусуватися на одній професії, а розглянути одразу декілька і обрати спеціалізацію саме на перехресті галузей, бо за цим майбутнє.

Основною метою психодіагностики є визначення професійних намірів школярів, рівень знань учнів про умови та предмет праці різних професій, особливості професії. Учням 2-9-го класу було запропоноване анкетування, результати якого будуть враховані у подальшій роботі закладу.

Надамо практичні рекомендації педагогам та батькам:

1. Розширювати знання дітей про існування різних професій.

2. Виховувати інтерес до нового та надзвичайного, розуміння того, що працелюбність є показником людської гідності та здатності вдосконалювати себе.

3. Формувати вміння ставити перед собою конкретну мету, добирати оптимальні прийоми роботи, відповідні знаряддя праці.

 

Ганна АНДРЮЩЕНКО,

практичний психолог

Іванна ШКУРАЙ,

практичний психолог

Тетяна КУЧЕРЯВА,

Соціальний педагог

Діяльність: 
Архів2024: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід