9-18 березня 2016 року практичний психолог Орещенко А.І. провела мониторинг «Вивчення сформованості компетентностей успішної особистості» з учнями 11-х класів Ліцею технологічного профілю БНВО використовуючи опитування: «Сформованість та прояв комунікативної компетентності особистості», «Встановлення мотивів самовизначення старшокласників», «Вивчення професійних намірів старшокласників», методика «Профіль».
Мета: виявити рівень сформованості випускника до професійної самореалізації та саморозвитку.
Аналіз результатів проведеного дослідження показав, що учні мають достатній рівень сформованості комунікативної компетентності. В учнів високий рівень відповідальності за власне життя. Більший відсоток учнів показав професійне самовизначення спрямоване на працевлаштування. Освіченість і пізнання займають високі позиції в рангу їх інтересів.
Враховуючи діагностування здібностей учнів, маємо можливість прогнозувати подальший розвиток кожного з них, передбачити успіх працевлаштування і навчання.
СФОРМОВАНІСТЬ ТА ПРОЯВ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
Мета: з’ясувати уявлення учнів про комунікативну компетентність особистості.
Учням було запропоновано надати відповіді «так – 2 б.», «інколи – 1 б.», «ні – 0 б.» на 16 запитань.
- 32-30 балів. Ви некомунікабельні;
- 29-25 балів. Ви замкнуті, неговіркі, віддаєте перевагу самотності;
- 24-19 балів. Ви певною мірою товариські;
- 18 –14балів. У вас нормальна комунікабельність;
- 13-9 балів. Ви дуже товариські;
- 8- 4 бали. Товариськість « б’є з вас ключем»;
- 3 бали і менше. Ваша комунікабельність має хворобливий характер.
Після аналізу анкети і підрахування кількості набраних балів маємо такий результат:
ВСТАНОВЛЕННЯ МОТИВІВ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Мета: з’ясувати мотиви вибору старшокласниками майбутньої професії.
1. Чи визначилися ви з майбутньою професією?
так – 86%; ні – 14%
2. Що спонукало Вас обрати саме цю професію?
а) сімейна традиція – 1%
б) порада батьків – 37%
в) порада друзів – 8%
г) порада вчителів – 0%
д) вирішив(ла) сам(а) – 54%
3. Що було джерелом інформації про обрану професію?
а) розповіді батьків – 27%
б) книги про професію – 12%
в) розповіді вчителів – 45%
г) теле-, радіопередачі про професію – 16%
4. Що Ви знаєте про обрану професію?
а) професія престижна – 13%
б) умови праці представників професії – 47%
в) заробітна платня – 53%
г) медичні протипоказання – 15%
д) суспільна значущість професії – 87%
е) вимоги професії – 91%
5. Обрана професія допоможе Вам:
а) реалізувати свої здібності – 92%
б) розкритися у творчості – 86%
в) стати цінною для суспільства людиною – 71%
г) самовдосконалитися – 99%
д) досягти високого положення – 64%
6. Як ставляться батьки до Вашого вибору професії?
а) підтримали – 93%
б) байдуже – 1%
в) намагалися переорієнтувати на іншу професію – 6%
ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАМІРІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Мета: визначити професійний інтерес учнів, що дозволяє характеризувати внутрішню усвідомленість вибору професії, знання про фізичні та психологічні вимоги обраної професії та оцінку своїх здібностей в професійній діяльності.
- Загальні життєві плани;
- Захоплення та професійні наміри;
- Знання про обрану професію;
- Оцінювання школярем своєї придатності до неї;
- Оцінювання роботи педагогів та старшокласників щодо професійного самовизначення.
ПРОФІЛЬ
Мета: з’ясувати виражений інтерес учнів до предмету або різних напрямів професійної діяльності.
Учням було запропоновано надати відповіді так – «+», сумніваюсь – «?», ні –«-» на 50 запитань.
Найчастіше максимальне число балів опиняється не в одному, а в трьох-чотирьох стовпцях. Ці комбінації виявляють сферу професійних інтересів учня.
- фізика і математика;
- хімія і біологія;
- радіотехніка і електроніка;
- механіка і конструювання;
- географія і геологія;
- література і мистецтво;
- історія і політика;
- педагогіка і медицина;
- підприємництво і домоводство;
- спорт і військова справа.