Тиждень спортчеленджу «Фізична культура»

Здоров’я – безцінне надбання не тільки кожної людини, але й всього суспільства. При зустрічах, розставаннях із близькими та дорогими людьми ми бажаємо їм доброго й міцного здоров’я, тому що це – основна умова та застава повноцінного й щасливого життя. Здоров’я допомагає нам виконувати наші плани, успішно вирішувати основні життєві задачі, переборювати труднощі, а якщо доведеться, то й значне перевантаження. Добре здоров’я, що розумно зберігається і зміцнюється самою людиною, забезпечує їй довге й активне життя.

На жаль, багато людей не дотримують самого найпростішого, обґрунтованою наукою здорового способу життя. Одні стають жертвами малорухомості (гіподинамії), що викликає передчасне старіння, інші зайвою їжею йдуть до неминучого у цих випадках розвитку ожиріння, склерозу судин, а в деяких – цукрового діабету, треті не уміють відпочивати, відволікатися від виробничих і побутових турбот, вічно неспокійні, нервові, страждають безсонням, що в остаточному підсумку призводить до численних захворювань внутрішніх органів. Деякі люди, піддаючись пагубній звичці до паління й алкоголю, активно укорочують своє життя.

Ми давно звикли, що стреси, синдром хронічної втоми – характерні більше для дорослих. Всі ми живемо в атмосфері все більшої й більшої емоційної напруги: постійно поспішаємо, економічні негаразди, інформаційні перенавантаження, гіподинамія. Але життя дітей, школярів, наповнене проблемами, схожими на наші, дорослі. Вони навантажені навчанням і заняттями після школи, їм постійно не вистачає часу. А ті, у кого вільного часу багато, стають жертвами поганих звичок. Крім того, на дітей діє багато інформаційних потоків: радіо, телевізори, журнали, Інтернет, шкільні уроки, розмови з друзями, реклама. Це все призводить до стресу.

Організм відповідає на стрес напруженням м’язів, утрудненням при диханні тощо. А це, у свою чергу, призводить до порушення постави у школярів, проблемам із судинами та здоров’ям всього організму.

Охорона та зміцнення власного здоров’я – це безпосередній обов’язок кожного, і ніхто не вправі перекладати це на навколишніх. Адже якою б досконалою не була медицина, вона не може позбавити кожного від усіх хвороб. Сама людина – творець свого здоров’я, за яке треба боротися.

За допомогою різноманітних форм виховної роботи, які використовує у своїй діяльності педагогічний колектив Броварського навчально-виховного об’єднання, діти отримують важливу для себе інформацію, що сприяє формуванню знань, умінь та навичок щодо здорового способу життя та позитивного уявлення про себе, через визнання сильних якостей своєї особистості, співчуття та поваги до інших людей, визнання поведінки, яка вважається прийнятною в суспільстві, визначення цінностей. Школярі набувають навичок здорової міжособистісної комунікації, критичного мислення для розв’язання складних проблем, пошуку альтернатив, вчаться висловлювати свою думку, відкрито говорити про свої почуття, приймати рішення в ситуаціях, які загрожують здоров’ю. Педагоги закладу вчать дитину щоденно та систематично робити вибір, що не зашкодить життю та здоров’ю, тому що хочуть бачити дітей здоровими та успішними.

Взнавши про спортчелендж програми «Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів», педагоги Загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів БНВО залюбки вирішили взяти участь у ще одному цікавому різновиді популяризації здорового способу життя у здобувачів освіти. За умовами челенджу був розроблений план «здорових» активностей і відповідно за перший тиждень було проведено відповідні заходи.

Розпочалася робота із вхідного діагностування для вивчення рівня обізнаності здобувачів освіти щодо основ здорового способу життя. Практичні психологи продіагностували учнів та вихованців БНВО, опрацювавши результати підготували та роздали рекомендації вчителям і керівникам гуртків для подальшої роботи з учнями та вихованцями щодо просвітницької роботи в закладі. Для діагностування було обрано тест «Чи здоровий ти фізично?», адже володіючи інформацією про рівень фізичної активності школярів можна розширити та скоординувати роботу закладу освіти щодо збереження та зміцнення здоров’я учнів, відповідального ставлення до власного організму. Для діагностування була застосована анкета.

Опитування пройшли 149 учнів. Отримано такі результати і надано наступні рекомендації.

Позиція «18 балів і більше» - ти дуже активний і здоровий фізично (16%). Однією з ознак здорового способу життя є висока фізична активність – рух. Величезні можливості закладені в організмі кожної людини. Вони можуть бути реалізовані у здоров’я та активне довголіття тільки за умови постійних фізичних навантажень.

Позиція «від 12 до 18 балів» - ти досить активний і дотримуєшся виваженого підходу до питань здоров’я (69%). Фізична культура та спорт поліпшують стан здоров’я, надають упевненості у своїх силах, зміцнюють почуття самостійності та корисності людини до себе й оточення. Отже, ви на правильному шляху.

Позиція «від 8 до 12 балів» - тобі варто більше займатися фізичними вправами (15%). Треба замислитися про наслідки своїх дій, адже, щоб бути здоровим, треба докладати певні зусилля і не набувати шкідливих звичок. Якщо із якоїсь причини вони вже є, то треба вжити заходів, щоб їх позбутися.

Педагоги Броварського навчально-виховного об’єднання переконані, що здорова людина добре працює та вчиться, вона є життєрадісною і веселою. Така людина потрібна та корисна своїй сім’ї, суспільству та державі. І головним у збереженні та примноженні свого здоров’я є здоровий спосіб життя, в якому фізична активність відіграє надзвичайно важливу роль. Для зарядки організму бадьорістю і енергією кожен ранок розпочинали із зарядки. Вихованці рою «Козацька слава» організували для учнів закладу «Патріотичну» ранкову зарядку. Адже починати день із ранкової зарядки дуже корисно, вона допомагає організму остаточно прокинутися, розім'яти м'язи і суглоби після сну, активізує його роботу, піднімає настрій, налаштовує на розумову діяльність.

Зі вступом дитини до школи рухова активність її зменшується. Руховий режим з відносно довільного змінюється на обумовлений строгими правилами поведінки. Більшу частину доби дитина перебуває у статичному положенні, тобто сидить: у школі під час уроків; удома, коли виконує домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри. При цьому дитина несе велике фізичне навантаження. Статичне навантаження вступає у протиріччя з фізичним розвитком дитини. Як наслідок – розвиток перевтоми. У дитини знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття. Дитина скаржиться на головний біль. Тому важлива роль для збереження високої працездатності та хорошого самопочуття учня впродовж дня належить фізкультхвилинкам, які вчителі проводять для дітей під час уроків. Класні керівники урізноманітнили навчальний процес і під час великих перерв для своїх вихованців організували флешмоб «Запальна руханка».

Вчителі фізкультури під час уроків проводили для учнів веселі ігри та естафети, які допомагають розвивати спритність і координацію рухів, формують нові рухові навички і комунікативні здібності, привчають дотримуватися правил і, звичайно ж, приносять море задоволення і зміцнення здоров’я. Але перед рухливими естафетами були, звичайно розминки.

Заняття з хореографії в наш час набувають все більшої популярності. Вони сприяють масовому залученню дітей різного віку до цього виду діяльності. Навчання дітей різноманітним танцювальним рухам дозволяє одночасно вирішувати завдання естетичного та фізичного виховання. Танок як один із засобів розваги сприяє психологічній розрядці, подоланню негативних емоцій, зняттю напруження. Саме в хореографічному мистецтві найбільш повно виявляється синтез тілесного та духовного компонентів, які розкривають широкі перспективи художньо-естетичного творчого та фізичного напрямку в розвитку дитини.

Організовані на заняттях з хореографії «Веселі розминки» задовольняють природні рухові потреби вихованців та здійснюють профілактику відхилень у фізичному розвитку (порушення постави, плоскостопість, ожиріння тощо).

Доповнює фізкультурні заняття спортивна прогулянка. Як організована форма роботи вона має більший коефіцієнт рухової активності, що відкриває великі можливості для розвитку фізичних здібностей дітей. Спорт і свіже повітря – таке поєднання є запорукою позитивного настрою та доброго самопочуття. Для учнів – це можливість зняти напругу після тривалих уроків та задовольнити власні потреби в руховій активності й отримати заряд позитивної енергії на другу половину дня. Щоб спортивні прогулянки були ще біль рухливими та змістовними вихователі групи продовженого дня організували та провели спортивні вправи, розваги, змагання, естафети, ігри з елементами спорту.

Цього тижня мали пройти змагання з футболу, учні готувалися, але погіршилися погодні умови, випав сніг і змагання перенесли на наступний тиждень.

Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості й повноцінного життя батьків, учителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Тому педагоги БНВО продовжують працювати над реалізацією поставлених завдань щодо формування та розвитку здорового способу життя та фізичної активності у здобувачів освіти. 

Архів2020: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід