Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є його участь у різноманітних методичних заходах. Колектив учителів початкових класів нашого закладу – творчий колектив, який активно спрямовує свою діяльність на вдосконалення та систематичне впровадження інноваційних педагогічних технологій в освітній процес та ділиться власним досвідом з колегами. Не стало винятком і третє методичне засідання на тему: «Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь», яке провели в два етапи.
Під час першого етапу – 11 січня 2021 року, головою методичного об’єднання В.О.Вальченко був проведений тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів». За допомогою практичних вправ «Розминка», «Портрет ідеального вчителя», «Мальованки» творчий колектив ще раз упевнився в тому, що в умовах модернізації української освіти - педагогіка партнерства є одним із факторів ефективної взаємодії та оптимізації учасників освітнього процесу, спрямованого на демократизацію взаємовідносин вчителя та учня, що відображається в нових підходах до навчання: створенні сприятливої атмосфери співробітництва, зниженні монологічного викладу матеріалу та дублювання інформації, інтенсифікації впровадження в навчальний процес активних методів навчання, які дають можливості для розкриття творчої особистості, розвитку ініціативи, активізації пізнавально-навчальної діяльності учнів.
Дуже цікавим та продуктивним виявився аукціон методичних ідей від вчителів- початківців. Кожен презентував одну із інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики у своєму класі:
- І.А.Фролова поділилася досвідом роботи кейс-технологій з теми «Вимірювання довжини»;
- І.І.Макарова презентувала досвід з перевернутого навчання, наголосивши на його недоліках та перевагах;
- Н.О.Сіромолот розповідала про значимість розвитку критичного мислення на уроках математики, практичною вправою показала як навчає своїх першокласників;
- О.Г.Пляскіна поділилася досвідом роботи в проєктній діяльності з другокласниками, наголосивши на тому, що така робота впливає на краще засвоєння дітьми навчального матеріалу.
Практикум «Гра по-новому – навчання по іншому з LEGO» від О.П.Стенченко ще раз довів, що вправи та ігри з шістьма цеглинками спрямовані на розвиток креативного мислення, висловлюванні власних думок, досягненні компромісів, роботу на спільний результат, розв’язання проблем...
Родзинкою першого етапу методичного об’єднання став майстер-клас від керівника гуртка «LEGO» О.Б.Маркіної, де вчителі мали змогу відчути себе дітьми і власноруч створити рухому конструкцію «Пуголовок жаби» і зрозуміти, що LEGO – це не тільки формування ключових компетентностей, а й формування навичок творчого характеру у молодших школярів – перевірено, нам, вчителям сподобалося!
Під час другого етапу – 12 січня 2021 року, творчий колектив початкової школи приймав участь у майстер-класі з педагогічної технології навчання у математиці «Щоденні 3 (Daily 3)» та алгоритму її проведення. Ця технологія допомагає реалізувати на практиці особистісно-орієнтовану модель навчання та засади педагогіки партнерства, а також використовується, щоб навчати дітей бути самостійними під час математики. Кожен вчитель презентував свій досвід роботи з учнями свого класу, а практичні завдання на кшталт математика самостійно, математика разом та математика письмово довели, що довіра та повага, спільність та вибір, відповідальність, дослідження інтелекту та переходи як паузи інтелекту та тіла, десять кроків до самостійності – це основні переконання, які служать підґрунтям Daily 3.
Мета третього методичного об’єднання, яку ставили перед собою педагоги, а саме: обмін досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового виконана в повному обсязі, поставлені нові цілі та завдання для подальшої партнерської творчої роботи.
В.О.Вальченко,
голова МО вчителів початкової школи