Практичний психолог Чуняк Вікторія Анатоліївна у жовтні провела вхідну діагностику рівня розвитку пізнавальних процесів дошкільників. Так як група «Сонечко» є мішаною за віком дітей, для діагностики пізнавальних процесів дітей різного віку, методики було підібрано різні.
Основними показниками при дослідженні пізнавального розвитку дітей 5-го року життя були: мислення (загальна обізнаність), увага, пам’ять, сприймання та елементарні знання (ПІП, вік, колір, геометричні фігури, назва міста). Найкраще у дітей розвинуті мислення та увага (за умови, що її скеровує дорослий). За результатами діагностики можна підсумувати, що такі пізнавальні процеси як зорова пам’ять та сприймання перебувають у зоні найближчого розвитку дітей. Також необхідно приділити особливу увагу знанню дітьми власного повного імені, адже 56% дітей даного віку мають з цим проблему.
Для діагностики решти дітей групи було обрано методики, що відповідають 3-річному віку, і досліджують такі явища та процеси: мислення та сприймання, пам’ять, увага, знання ПІП, віку та кольорів. Мислення та сприймання, що досліджувалося разом, мають високий та достатній рівні розвитку у дітей групи. Діти без проблем називають власний вік (крім 1 дитини, що складає 14% групи) та кольори (у 14% дітей групи були незначні труднощі, але з підказкою вона справилася). За умови спрямування уваги – виявлено добрі результати. У молодшої частини групи «Сонечко» необхідно розвивати пам’ять та закріплювати знання власного повного імені.
З дітками проводиться розвивальна програма, що має на меті розвивати пізнавальну та емоційну сферу.
Чуняк В.А.,
практичний психолог