Протягом січня – травня 2024 року у Броварському ліцеї № 11 проводилися заходи, спрямовані на запобігання та протидію булінгу (відповідно до Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у Броварському ліцеї № 11 на 2023/2024 н. р.).
Діагностична робота серед здобувачів освіти 1-4-х класів була спрямована на визначення емоційного стану, відношення до класу, школи та вчителя. За результатами діагностики педагогічному колективу рекомендовано продовжувати розвивати соціально-комунікативні навички серед учнів, а саме - формувати навички діяльності у конфліктних ситуаціях.
Анкетування учнів 5-9-х класів про випадки булінгу (цькування) у закладі показало, що 96% учнів знають та вміють відрізняти конфлікт від булінгу. Розуміють небезпеку та наслідки насилля і булінгу; вважають, що булерів важко покарати.
За результатами діагностики у початковій школі практичним психологом були сплановані та проведені заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Stop, булінг». Учні вчилися розпізнавати дружню і недружню поведінку; вчилися пояснювати небезпеку булінгу в учнівському середовищі; розмірковували, як має поводитися справжній друг у різних ситуаціях, та демонстрували сценки; розв‘язували тематичні кросворди. На заняттях із соціальним педагогом вчились розрізняти такі поняття як «конфлікт» та «булінг», а також аналізували ситуації, які траплялися в їхньому житті.
На інтерактивних заняттях з теми «Вчимося бути толерантними» для здобувачів освіти 5-9-х класів практичний психолог та учні обговорили види та наслідки булінгу; способи попередження булінгу в освітньому середовищі; розвивали вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації та формували навички відповідальної та безпечної поведінки. Учні отримали пам‘ятку «Ознаки булінгу», щоб розуміти, чи є булінгом той чи інший випадок.
У лютому соціальний педагог провела серед здобувачів освіти основної школи ряд практичних занять з елементами тренінгу з метою формування навичок активного слухання, розширення можливостей для розуміння співрозмовника, вміння домовлятися і працювати в команді. Учні дізналися про секрети ефективного спілкування та вчилися застосовувати поради в практичних вправах.
Практичні психологи протягом ІІ-го семестру були залучені до батьківських зборів в окремих класах (за запитом класних керівників), де ще раз нагадали батькам, що наразі основне завдання психологічної служби - підтримка та збереження психічного здоров'я усіх учасників освітнього процесу (педагогів, дітей, батьків). Розповіли про три основні напрямки роботи зі здобувачами освіти (діагностична, просвітницько-профілактична та корекційно-розвивальна робота) та про особливості цієї роботи у початковій та базовій школі.
Також, психологічна служба проводила консультування батьків та педагогів з приводу конфліктних ситуацій між учнями, надаючи рекомендації щодо моделювання «здорової» поведінки та реакцій на різні поведінкові прояви. Зверталися протягом семестру до психологічної служби і учні через «Скриньку Довіри». Після опрацювання звернень, соціальний педагог провела цикл виховних годин серед здобувачів освіти з метою розвитку розуміння та поваги до інших, усвідомлення власних кордонів та кордонів інших людей. В процесі виконання практичної вправи діти усвідомили свої особисті кордони та обговорили власні почуття, коли їх порушували без дозволу. Учні отримали інформацію про те, які існують особисті кордони та сформулювали свої думки щодо того, як вони їх розуміють. Разом обговорили, які люди із соціального оточення дітей входять до їх кіл спілкування. Також у вигляді практичної вправи закріпили правила безпеки, які існують в межах цих кіл. Крім того в процесі виконання практичного завдання, вчилися говорити «ні», коли нам пропонують чи просять зробити щось, що нам приносить дискомфорт. Дійшли до висновку, що усвідомлення власних та чужих кордонів є важливою складовою толерантного спілкування.
Окрім того в квітні з метою розвитку здатності обмірковано й зважено приймати рішення, виховання самостійності та врівноваженості соціальний педагог провела низку виховних годин на тему «Критичне мислення».
Здобувачі освіти розглянули, які існують види рішень, ознайомилися з чинниками, що впливають на їх прийняття, вивчили алгоритм прийняття рішень та закріпили здатність критично мислити та зважено приймати рішення під час виконання практичних вправ.
Усі здобуті навички знадобляться учням в подальшому житті та позитивно вплинуть на їх уміння захистити власні інтереси та вийти з конфліктних ситуацій!
Психологічна служба