5 січня 2022 року відбулося третє засідання педагогічної спільноти вчителів початкової школи на тему «Освітня гейміфікація в контексті Нової української школи. Використання інтерактивних технологій на уроках в початковій школі».
Під час зустрічі педагоги розглянули два питання: перше – питання гейміфікації як процесу використання ігрового мислення та динаміки ігор для залучення молодших школярів до вирішення завдань, перетворення освітнього процесу на гру. З’ясували, що під гейміфікацією в початковій освіті ми розуміємо впровадження ігор, ігрових технік та ігрових практик з освітньою метою. Дійшли висновку, що впровадження гейміфікації сприяє мотивації молодших школярів до освітнього процесу, розвиває розумові навички, просторову уяву, заохочує до роботи в інтерактивному середовищі, формує практичні вміння та навички роботи в групах із закріпленням навчального матеріалу. Також творчим колективом було відмічено особливість гейміфікації – дозвіл на помилки, молодші школярі можуть не боятися осуду та покарання за помилки, почувати себе вільно, тобто зникає страх перед неправильними діями, а на зміну йому приходить ініціативність і впевненість.
Друге питання, яке стояло на порядку денному – це використання інтерактивних технологій на уроках в початковій школі. Педагоги представляли до уваги колег карусель інновацій з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів, а саме:
- вчитель 1-А класу Валентина Вальченко презентувала вправу «Два-чотири-всі разом», ця вправа варіант кооперативного навчання, що є похідним від парної роботи, ефективна для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь переконувати та вести дискусію;
- вчитель 1-Б класу Юлія Слизька - вправу «Метаплан», маловідомий спосіб дискусії, що містить елементи «мозкової атаки», аналізу випадків, гри;
- вчитель 2-А класу Наталія Сіромолот представила до уваги колег вправу «Розігрування правової ситуації в ролях»;
- вчитель 2-Б класу Вікторія Волчук – вправу «Акваріум»;
- вчитель 3-А класу Олена Пляскіна презентувала вправу «Ток-шоу», яка застосовується для залучення учнів до діяльності з набуття вмінь публічно виступати;
- вчитель 3-Б класу Інна Макарова представила «Метод групового дослідження»;
- вчитель 4-А класу Олена Стенченко – «Коло ідей», метою прийому є залучення всіх до обговорення проблеми;
- вчитель 4-Б класу Ірина Фролова презентувала майстер-клас із вправою «Дискусія», колективне обговорення спірного питання, обмін думками, ідеями між кількома учасниками.
Такі форми та методи проведення засідань педагогічної спільноти підвищують професійні вміння вчителя, їх теоретичну, методичну, практичну компетентність, сприяють розвитку творчої активності педагогів, удосконалюють освітній процес у початковій школі, гарантують успішне навчання учнів.
Валентина Вальченко,
модератор педагогічної спільноти