Звіт за результатами спостереження перебігу адаптаційного процесу до умов закладу дошкільної освіти серед новоприбулих вихованців Центру розвитку дитини БНВО у 2020/2021 навчальному році

Оцінка проходження вихованцями адаптаційного періоду проводилася протягом вересня – жовтня - листопада 2020 року й охопила усіх вихованців молодших груп та новоприбулих вихованців середніх і старших груп Центру розвитку дитини БНВО.

Основні показники адаптації, за якими ведеться спостереження у Центрі розвитку дитини:

прихід у групу;

прийом їжі (апетит);

денний сон;

загальний емоційний стан;

контакт з дітьми та дорослими;

ігрова активність;

участь у заняттях;

освоєння простору групи;

прихід батьків.

Зупинимося на результатах адаптації новоприбулих вихованців старших груп (вікова категорія 5-7 років). Аналіз показав, що у 75% вихованців легкий рівень адаптації, у 25% – середній рівень. Завдяки спільним зусиллям у системі «педагоги – діти – батьки», процес адаптації та пристосування до умов закладу дошкільної освіти проходив швидко. Правильна організація занять та спільної діяльності формували у новоприбулих вихованців почуття приналежності до групи, сприяли підвищенню впевненості у своїх силах.

Результати процесу адаптації новоприбулих вихованців середніх груп (вікова категорія 4-5 років) є наступними: у 86% дітей легкий рівень адаптації, у 14% - середній рівень. Адаптація у деяких вихованців супроводжувалася певними проблемами і була пов’язана в основному з особливостями мовленнєвого та комунікативного розвитку. Практичним психологом та вихователями відповідних груп проводилися тематичні групові заняття на розвиток комунікативно-мовленнєвої компетентності, надавалися рекомендації батькам.

Особливої уваги було приділено вихованцям молодших груп (вікова категорія 3-4 роки). Результати аналізу наступні: 54 % вихованців – мають легкий рівень адаптації, 46 % – середній рівень адаптації, важкого ступеню адаптації не спостерігалося.

На момент проведення дослідження були виявлені такі найбільш істотні проблеми:

  • проблема розставання із членами родини при ранковому прийомі дітей педагогами;
  • порушення апетиту, денного сну;
  • проблема комунікації вихованців між собою та з педагогами (частково із-за відсутності досвіду спілкування поза межами родини, частково із-за низького рівня мовленнєвого розвитку);
  • поведінкові проблеми (агресивність, імпульсивність, іноді невихованість).

Враховуючи результати спостереження за вихованцями, надавалися такі рекомендації батькам і педагогам:

  1. Підтримувати мотивацію до відвідування садочка, позитивно налаштовувати дитину на роботу з іншими вихованцями, педагогами.
  2. Наблизити домашній режим до режиму садочка.
  3. Навчати навичкам самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок тощо) та підтримувати самостійність дитини вдома.
  4. Заохочувати дітей до активності, ініціативності, хвалити за наполегливість.

Важливим моментом у перебігу адаптаційного процесу було проведення практичним психологом та вихователями у кожній групі вправ на знайомство, на формування позитивного ставлення дітей до садочка, підвищення впевненості у своїх силах.

 

Практичний психолог ЦРД,       
Андрющенко Г.О.

 

Архів2020: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

Вхід