Повторна діагностика психологічної готовності до шкільного навчання старших дошкільників

Протягом навчального року педагоги провели систему занять з вихованцями старшої групи, що спрямовані на формування знань, умінь та навичок необхідних для навчання у школі. Заняття психолога були спрямовані на розвиток пізнавальних процесів (різних видів пам’яті, мислення, уваги, сприймання), формування емоційно-ціннісної сфери особистості та збагачення внутрішнього світу загалом, формування «Я» та сприяння самопізнанню та інше.

На кінець року план психолога передбачає моніторинг рівня шкільної готовності старших дошкільників через повторну діагностику. Таким чином, протягом квітня 2016 року практичний психолог Чуняк В.А. провела діагностичне дослідження таких складових шкільної готовності у дітей групи «Малятко», що йдуть до школи цієї осені:

  • інтелектуальна готовність;
  • емоційно-вольова готовність;
  • мотиваційна готовність;
  • особистісно-соціальна готовність.

Виявлено тенденцію до зростання показників за всіма складовими у вихованців.

Так, високий рівень інтелектуальної готовності мають 80% дітей, решта 20% - мають достатній рівень. Складними для дітей були питання про власне повне ім’я та домашню адресу.

Емоційно-вольова готовність полягає у здатності дитини правильно сприймати та виконувати усне завдання графічно та орієнтуватися на зразок при виконанні. За результатами повторної діагностики виявлено, що 90% дітей мають сформовану емоційно-вольову готовність до шкільного навчання (50% з них – на високому рівні, 40% - на достатньому), решта – мають час для вдосконалення здібностей.

80% дітей групи мають достатній рівень сформованості внутрішньої позиції школяра, у 10% дітей – початковий, що відповідає переважно інтересу до зовнішніх проявів шкільного життя – атрибутів, що матиме дитина як школяр, ще 10% дітей групи мають ознаки обох рівнів мотиваційної спрямованості.

Особистісно-соціальна готовність полягає у здатності дитини адекватно оцінити себе, свої вчинки та відповідати за них, тому діагностовано самооцінку дітей. Маємо сформований даний компонент у 80% дітей, у решти – завищену самооцінку.

Таким чином, повторна діагностика дала можливість виявити, що всі діти старшого дошкільного віку групи «Малятко» демонструють сформовану готовність до шкільного навчання на достатньому та високому рівні.

 

Чуняк В.А.,
практичний психолог

 

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід