Моніторинг «Сформованість компетентностей успішної особистості»

9-18 березня 2016 року практичний психолог Орещенко А.І. провела мониторинг «Вивчення сформованості компетентностей  успішної особистості» з учнями 11-х класів Ліцею технологічного профілю БНВО використовуючи опитування: «Сформованість та прояв комунікативної компетентності особистості», «Встановлення мотивів самовизначення старшокласників», «Вивчення професійних намірів старшокласників», методика «Профіль».

Мета: виявити рівень сформованості випускника до професійної самореалізації та саморозвитку.  

Аналіз результатів проведеного дослідження показав, що учні мають достатній рівень сформованості комунікативної компетентності. В учнів високий рівень відповідальності за власне життя. Більший відсоток учнів показав професійне самовизначення спрямоване на працевлаштування. Освіченість і пізнання займають високі позиції в рангу їх інтересів.

Враховуючи діагностування здібностей учнів, маємо можливість прогнозувати подальший розвиток кожного з них, передбачити успіх працевлаштування і навчання.

 

СФОРМОВАНІСТЬ ТА ПРОЯВ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Мета: з’ясувати уявлення учнів про комунікативну компетентність особистості.

Учням було запропоновано надати відповіді «так – 2 б.», «інколи – 1 б.», «ні – 0 б.» на 16 запитань.

  1. 32-30 балів. Ви некомунікабельні;
  2. 29-25 балів. Ви замкнуті, неговіркі, віддаєте перевагу самотності;
  3. 24-19 балів. Ви певною мірою товариські;
  4. 18 –14балів. У вас нормальна комунікабельність;
  5. 13-9 балів. Ви дуже товариські;
  6. 8- 4 бали. Товариськість « б’є з вас ключем»;
  7. 3 бали і менше. Ваша комунікабельність має хворобливий характер.

Після аналізу анкети і підрахування кількості набраних балів маємо такий результат:

ВСТАНОВЛЕННЯ МОТИВІВ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Мета: з’ясувати мотиви вибору старшокласниками майбутньої професії.

1. Чи визначилися ви з майбутньою професією?

так – 86%; ні – 14%

2. Що спонукало Вас обрати саме цю професію?

а) сімейна традиція – 1%

б) порада батьків – 37%

в) порада друзів – 8%

г) порада вчителів – 0%

д) вирішив(ла) сам(а) – 54%

3. Що було джерелом інформації про обрану професію?

а) розповіді батьків – 27%

б) книги про професію – 12%

в) розповіді вчителів – 45%

г) теле-, радіопередачі про професію – 16%

4. Що Ви знаєте про обрану професію?

а) професія престижна – 13%

б) умови праці представників професії – 47%

в) заробітна платня – 53%

г) медичні протипоказання – 15%

д) суспільна значущість професії – 87%

е) вимоги професії – 91%

5. Обрана професія допоможе Вам:

а) реалізувати свої здібності – 92%

б) розкритися у творчості – 86%

в) стати цінною для суспільства людиною – 71%

г) самовдосконалитися – 99%

д) досягти високого положення – 64%

6. Як ставляться батьки до Вашого вибору професії?

а) підтримали – 93%

б) байдуже – 1%

в) намагалися переорієнтувати на іншу професію – 6%

 

ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАМІРІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Мета: визначити професійний інтерес учнів, що дозволяє характеризувати внутрішню усвідомленість вибору професії, знання про фізичні та психологічні вимоги обраної професії та оцінку своїх здібностей в професійній діяльності.

  1. Загальні життєві плани;
  2. Захоплення та професійні наміри;
  3. Знання про обрану професію;
  4. Оцінювання школярем своєї придатності до неї;
  5. Оцінювання роботи педагогів та старшокласників щодо професійного самовизначення.

ПРОФІЛЬ

Мета: з’ясувати виражений інтерес учнів до предмету або різних напрямів професійної діяльності.

Учням було запропоновано надати відповіді так – «+», сумніваюсь – «?», ні –«-» на 50 запитань.

Найчастіше максимальне число балів опиняється не в одному, а в трьох-чотирьох стовпцях. Ці комбінації виявляють сферу професійних інтересів учня.

  1. фізика і математика;
  2. хімія і біологія;
  3. радіотехніка і електроніка;
  4. механіка і конструювання;
  5. географія і геологія;
  6. література і мистецтво;
  7. історія і політика;
  8. педагогіка і медицина;
  9. підприємництво і домоводство;
  10. спорт і військова справа.

Психологічна служба: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід