19 та 20 квітня 2017 року, в рамках дослідно-експериментальної роботи, практичними психологами К.С.Бондар та А.О.Андрющенко було проведено практичне заняття з елементами тренінгу «Основні етапи становлення особистості дитини у контексті наступно-перспективних зв’язків між складовими НВО».
Головна мета заняття - повторити основні етапи становлення особистості дитини у контексті наступно-перспективних зв’язків.
Практичні вправи були націлені на мотивування педагогів до пошуку цілей при роботі у дослідно-експериментальній роботі; розвиток нестандартного та дивергентного мислення; підтримку пізнавального та дослідницького інтересів педагогів; формування навичок спільного рішення інноваційних проблем.
Перш за все педагогам було запропоновано проявити креативність і написати «Мотиваційний лист», в якому продемонструвати власні цілі щодо дослідно-експериментальної роботи. Слід зазначити, що більшість педагогів сформулювали дуже детальні і конкретні цілі, пов‘язані з реалізацією моделі успішного випускника за трьома орієнтирами (громадянин, творча особистість, фахівець). Така ситуація викликана тим, що педагогічний колектив давно працює над темою забезпечення наступно-перспективних зв’язків між складовими навчально-виховного об‘єднання, включаючи вищезазначені орієнтири. Тому педагогам було запропоновано вправу на визначення навиків та вмінь, які необхідно сформувати у дітей в дошкільному відділенні, школярів у шкільному відділенні і в учнів у професійному відділенні, забезпечуючи наступність.
Велику увагу під час тренінгу ми приділили активізації членів групи на спільну діяльність і взаємодію. Використовуючи вправу «Аукціон», педагоги продавали і купували один в одного вміння і якості, необхідні для дослідно-експериментальної роботи.
На покращення емоційного стану учасники групи попрацювали з колодою метафоричних асоціативних карт «ECCO». Педагоги поринули у світ самопізнання та фантазії, коли спробували «розширити» малюнок, який було зображено на карті. Карти створили атмосферу довіри та безпеки.
Таким чином, проведений захід дозволяє зробити певні кроки у реалізації дослідно-експериментальної роботи та сприятиме розширенню педагогічних інтересів і мотивації.
Бондар К.С., Андрющенко А.О.,
практичні психологи