Психолого-педагогічний семінар «Інноваційна діяльність педагога»

27 березня 2017 року відповідно до Програми І (організаційно-підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою «Управління реалізацією інноваційної моделі навчально-виховного об’єднання» Гажала О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи, адміністратор ДЕР, провела психолого-педагогічний семінар «Інноваційна діяльність педагога».

Інноваційна діяльність педагога є необхідною умовою успішної реалізації Концепції Нової української школи. Концепція позиціонує школу як простір освітніх можливостей та констатує, що Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства». На семінарі, зокрема, мова йшла про партнерство педагога і дітей на уроці.

Основні принципи цього підходу:

  • повага до особистості;
  • доброзичливість і позитивне ставлення;
  • довіра у відносинах та стосунках;
  • діалог-взаємодія-взаємоповага;
  • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв`язків);
  • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов`язань, обов`язковість виконання домовленостей).

Відбувається орієнтація на учня, виховання на цінностях. На практиці реалізовуватиметься принцип дитиноцентризма. Усе життя нової школи буде організовано за моделлю поваги до прав людини та демократії. Нова школа плекатиме українську ідентичність.

Учасники семінару провели аналіз-порівняння авторитарного та дитиноцентрічного уроку на засадах гуманістичної педагогіки, визначили що у них спільного, у чому кардинальна відмінність, охарактеризували особистість вчителя, його мету, роль на уроці в обох випадках та зроболи висновки:

  • Всі діти різні, кожен має свою місію.
  • Вчитель має дарувати радість пізнання.
  • Потрібно ставити мету, виходячи з користі для дитини.
  • Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, але кожен тобі вчитель (вчитеся можна  й треба і у дітей).

На завершення семінару педагоги опрацювали запитання для роздумів:

  • Коли прийде час вчителя-«індіго»? І чи прийде взагалі?
  • Наскільки варіант дитиноцентричного уроку підходить для нас?
  • Що потрібно, щоб освітянські реформи стали успішними?

 

Гажала О.А.,
адміністратор дослідно-експериментальної роботи,
заступник директора з НВР

 

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід