Всі ми знаємо, що дошкільний навчальний заклад, школа та гурткова робота – це ідеальне середовище для навчання та розвитку критичного мислення. Адже діти – допитливі від природи та прагнуть пізнавати світ. Тому головне завдання педагога – бути в першу чергу помічником, що стимулює учнів до пошуку інформації, пізнання та осмислення нового. Саме тому, 24 січня 2018 року практичним психологом Андрющенко А. було проведено інтерактивне заняття з розвитку критичного мислення для педагогів Центру розвитку дитини і Центру позашкільної освіти. Основна мета даного заходу - розширення кругозору педагогів щодо можливостей та значення критичного мислення у їх діяльності; мотивація педагогів до застосування на заняттях з вихованцями методичних прийомів та елементів критичного мислення.
На початку заняття педагогам було запропоновано вправу-інтерв‘ю «Які три риси допомагають мені залишатися професіоналом ?». Педагоги шукали відповіді на питання, одночасно користуючись такими мисленнєвими процесами, як: аналіз, синтез, обгрунтування, порівняння, класифікація, пошук цінностей, рефлексія тощо. Тобто вони використовували прийоми критичного мислення.
Потім відбувся обмін досвідом. Піднімалися питання застосування прийомів критичного мислення на заняттях з вихованцями, а також труднощі, з якими стикаються педагоги впроваджуючи заняття з елементами критичного мислення.
Велику увагу під час тренінгу ми приділили спільній діяльності педагогів. Відбулося опрацювання у групах деяких спеціальних методичних прийомів з розвитку критичного мислення. Так, педагоги відчули себе учнями і спробували наступні методичні прийоми: «Знаю – хочу знати – взнав», «Синкан» («Синквейн»), «Читання з маркуванням». Також було проговорено про стратегії розвитку критичного мислення у самих педагогів.
Проведений захід, на нашу думку, підвищить інтерес педагогів до даної тематики та сприятиме вдосконаленню освітнього процесу.
Андрющенко А.,
практичний психолог