- Задовольняти їхню природну потребу у спілкуванні і співпраці з дорослими;
- будувати спілкування на основі довіри, із позицій поваги до особистості і рівного співрозмовника;
- не опікати надміру;
- надавати свободу вибору, але обов'язково зумовлювати можливі варіанти вирішення тієї чи іншої життєвої ситуації. Розмову вести так, щоб юнак або юнка мали можливість зробити свій усвідомлений вибір, чітко уявляючи його наслідки;
- пам'ятати, що стосунки з іншими людьми в юнацькому віці будуються на досвіді стосунків у родині. Тому батькам завжди потрібно відповідально ставитися до своїх слів, вчинків та оцінювань;
- допомагати дитині в самовизначенні, в усвідомленому виборі своєї життєвої мети, планів на майбутнє. Спільно аналізувати життєву привабливість і цінність;
- заохочувати до трудової діяльності, як для власного самоствердження, так і на користь інших;
- стимулювати самовиховання особистості, моральний самоаналіз;
- розвивати культуру спілкування та поведінки;
- учити толерантності, розуміння того, що кожний має право на свою думку;
- стимулювати відповідальне ставлення до навчання на основі мотивації престижу знань для особистості й потреби суспільства у висококваліфікованих спеціалістах;
- підтримувати сімейні традиції і прагнути до того, щоб передати їх дітям;
- готувати дітей до майбутнього сімейного життя, до виконання рольових функцій у сім'ї;
- залучати до вивчення законів, навчати користуватися своїми громадянськими правами.
Статті: