22 жовтня 2015 року практичний психолог Орещенко А.І. провела тест на визначення основних рис характеру особистості учнів 10 класу Ліцею технологічного профілю БНВО:
Чітко виражені риси характеру:
Домінуючі риси характеру:
Загальний стан класу за характером особистості:
1. Демонстративний тип. Характеризується підвищеною самооцінкою, демонстративністю поведінки, легкістю у встановленні контактів. Схильний до фантазерства, прикидання, спрямованого на прикрашення власної особи, артистизму, їм керує прагнення до лідерства, жага визнання, похвали, захоплення. Бажає займати виключне місце, бути «особливим». Здатний захопити інших неординарністю мислення й вчинків.
2. Застрягаючий тип. Характеризується помірною товариськістю, схильністю до повчань, мовчазністю. Виявляє недовіру й обережність по відношенню до інших, чутливий до образ та засмучень, сильно розвинене шанолюбство. Прагне добиватися високих показників у будь-якій справі, за яку береться й виявляє велику наполегливість у досягненні мети. У дружбі та коханні ревнивий, образливий, помстивий.
3. Педантичний тип. Характеризується ригідністю, інертністю, «важкий на підйом». В конфлікти вступає рідко, неохоче, не претендує на лідерство. Пунктуальний, акуратний, особливу увагу приділяє чистоті, порядку, скрупульозний, сумлінний, схильний суворо дотримуватися правил. У роботі неквапливий, посидючий, зорієнтований на високу якість результату, схильний до самоперевірок, сумнівів.
4. Збудливий тип. Характеризується підвищеною імпульсивністю, інстинктивністю, дратівливістю, запальністю. Схильний до провокування конфліктів, де, як правило, виступає активною стороною. Навчається та працює лише за необхідністю, неохоче. Байдужий до майбутнього, живе «одним днем», намагаючись отримати від життя якомога більше розваг. Може бути владним, обираючи для спілкування в колективі більш слабких.
5. Гипертимічний тип. Характеризується великою рухливістю, товариськістю, жвавістю рухів та міміки, схильністю до бешкетування. Полюбляє компанії однолітків, прагне до лідерства. Самооцінка підвищена, веселий, легковажний, життєрадісний. Не відрізняється глибиною почуттів. Ініціативний, діяльний, винахідливий. Важко переносить умови жорсткої дисципліни, монотонну роботу, самотність.
6. Дистимічний тип. Характеризується серйозністю, повільністю, слабкістю вольових зусиль, заниженою самооцінкою. Мало контактний, небагатослівний, мовчазний. Уникає шумних компаній, цінує друзів і готовий підкорятися їм. Сумлінний, володіє загостреним почуттям справедливості.
7. Стривожений тип. Характеризується сором'язливістю, невпевненістю у собі, низькою контактністю. Уникає шумних компаній однолітків, не любить шумних ігор, тяжко переживає контрольні, екзамени, перевірки. У нього рано формується почуття відповідальності, високі моральні та етичні вимоги. Відчуття власної неповноцінності намагається замаскувати у самоствердженні через ті види діяльності, де може якнайкраще розкрити власні здібності. Йому притаманні товариськість, самокритичність.
8. Екзальтований тип. Характеризується високою контактністю, закоханістю, здатністю захоплюватися. Часто спорить, але не загострює суперечку до конфлікту. Відданий друзям та близьким, альтруїстичний, здатний співчувати, має гарний естетичний смак, виявляє яскравість та щирість почуттів. Підвладний частим змінам настрою, поривчастий, легко переходить від стану захоплення до стану розчарування.
9. Емотивний тип. Схожий на екзальтований. Характеризується емоційністю, чутливістю, стривоженістю, балакучістю, бридливістю. Нобіль виражена риса — гуманність, співчування. Вразливий, життєві події сприймає дуже серйозно. Рідко вступає в конфлікти, приховує образи, емоції. Йому властиве почуття обов'язку, самокритичність.
10. Циклотимічний тип. Характеризується частими періодичними змінами настрою, а також залежністю від навколишніх подій. Радісні події викликають у нього бажання діяти, говірливість, контактність; сумні – пригніченість, недоброзичливість, замкненість у собі. Якщо в підлітка дуже чітко виражені риси характеру цього типу, то, переживаючи негативні емоції, він схильний до депресії, не виключені суїцидальні спроби.
Орещенко А.І.,
практичний психолог