З метою виявлення рівня самооцінки учнів 10 класу Ліцею технологічного профілю БНВО практичний психолог Орещенко А.І. у жовтні 2016 року провела тестування на тему «Рівень самооцінки».
Результати наступні:
Високий рівень самооцінки - людина, як правило не має комплексів неповноцінності, правильно реагує на зауваження інших і рідко сумнівається в своїх діях.
Середній рівень самооцінки – людина рідко страждає від комплексу неповноцінності й лише час від часу намагається підлаштуватись під думку оточуючих.
Низький рівень самооцінки – людина болісно переносить критичні зауваження на свою адресу, намагається завжди рахуватися з думкою оточуючих і часто страждає від комплексів неповноцінності.
Для виявлення рівня агресивності в поведінці учня 10 класу Ліцею технологічного профілю БНВО, практичний психолог Орещенко А.І. провела тест «Виявлення агресивності».
1. Учень доброзичливий по відношенню до оточуючих, вважає, що найкращий спосіб спілкування – порозуміння. Він схильний вірити в душевне благородство людини, доброту, справедливість і любов як фактори, які визначають обличчя людства.
2. Учню властива стриманість, але вона не має нічого спільного з байдужістю чи невпевненістю в собі. У випадку необхідності він здатний підкоряти своїй волі інших людей, не дозволить їм керувати собою, вміє протиставити невмотивованій агресії власну активно-захисну поведінку.
3. Учень явно схильний до агресивних імпульсів по відношенню до оточуючих і втрати самоконтролю. Його агресивність носить наступальний характер і досить часто є невмотивованою з боку інших. Він не завжди навіть сам усвідомлює, що його прагнення бути відвертим насправді часто означає прояв агресії.
20 жовтня 2016 року практичний психолог Орещенко А.І. провела з учнями 10 класу Ліцею технологічного профілю БНВО вхідне тестування на тему «Шкільна тривожність».
Мета: вивчити рівень і характер тривожності, пов’язаної з попереднім навчанням в школі, що впливає на стан успішності учня з навчальних дисциплін Ліцею технологічного профілю БНВО.
В тестуванні приймало участь 19 учнів з класу. Дітям були запропоновані запитання про те, як ви себе почуваєте під час навчального процесу. Відповідаючи на запитання, учні записували його номер і відповідь «Так», або «Ні». Кількість відповідей, що не збігаються з ключем тесту, - це прояви тривожності. Загальний внутрішній емоційний стан учня аналізується за наявністю тих чи інших тривожних синдромів та їх кількістю понад - 50%.
Змістова характеристика кожного синдрому (чинника):
- Загальна тривожність у школі - загальний емоційний стан дитини, пов'язаний з різними формами її включення в життя школи – 0 учнів.
- Переживання соціального стресу - емоційний стан дитини, на тлі якого розвиваються її соціальні контакти (передусім з однолітками) – 5 учнів.
- Фрустрація потреби в досягненні успіху - несприятливий психічний фон, такий, що не дає змоги дитині розвинути власну потребу в успіху, досягненні високого результату тощо – 2 учні.
- Страх самовираження — негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних із потребою саморозкриття, подання себе іншим, демонстрації своїх можливостей – 0 учнів.
- Страх ситуації перевірки знань — негативне ставлення й переживання тривоги у ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень та можливостей - 4 учні.
- Страх невідповідності очікуванням, оточення — орієнтація на значущість інших в оцінюванні своїх результатів, учинків, думок, тривога з приводу оцінок, які дають навколишні, очікування негативного оцінювання – 4 учні.
- Низька фізіологічна опірність стресові — особливості психофізіологічної організації, які знижують здатність дитини пристосовуватись до ситуацій стресового характеру, що підвищує ймовірність неадекватного, деструктивного реагування на тривожний чинник середовища – 5 учнів.
- Проблеми і страхи у стосунках з учителями - загальний негативний емоційний фон стосунків із дорослими у школі, що знижує успішність навчання дитини в школі - 7 учнів.
Орещенко А.І,,
практичний психолог