З досвіду роботи педагогічного колективу

Рання профорієнтація дітей дошкільного віку

Вальченко В.О.,
вихователь-методист Центру розвитку дитини

У досвіді роботи розкрито основні завдання профорієнтаційної роботи  з дітьми дошкільного віку. Вказаний цілеспрямований педагогічний вплив по ознайомленню дітей з різними професіями та планування освітньо-виховного процесу, яке побудоване на відстеженні всіх провідних ліній навчальних програм, постановці та досягненні мети, практичній діяльності та оцінці результатів праці.

Досвід роботи є актуальним і перспективним з огляду на те, що дошкільний вік найбільш сприятливий для знайомства з професіями – малюки вчаться любити працю, з повагою ставляться до любого виду людської діяльності, знайомляться з простими, але самими характерними рисами професій, отримують навички, які надалі розвиватимуть у школі.

Запропоновані форми і методи роботи можуть бути використані людьми, які безпосередньо причетні до навчання та виховання дітей.

Досвід включає:

  • Значимість розкриття теми «Рання профорієнтація дітей дошкільного віку», адже профорієнтаційна робота є невід'ємною частиною загальнокультурного осередку, який формує цілісний життєвий досвід дитини в соціальній мережі
  • Розробки занять, дидактичних ігор, бесід, екскурсій, виховних заходів з елементами професійної орієнтації
  • Творчі здобутки
  • Фотоматеріали

 

Формування культури взаємовідносин та мовного етикету у дітей дошкільного віку

Петрушкевич С.А.,
вихователь старшої групи Центру розвитку дитини

Досвід роботи  є актуальним і перспективним з огляду на те, що вихователь не тільки навчає, виховує і розвиває вихованців, а й отримує могутній стимул для самоосвіти, професійного росту і творчого розвитку.

актуальність обраної теми полягає в тому, що моральне виховання – це цілеспрямований процес залучення дітей до моральних цінностей. Також педагог впевнена, що звички моральної поведінки дошкільнят носять життєвий ситуаційний характер, тому її робота систематична та цілеспрямована, враховує індивідуальні особливості дітей. Вона працює над ознайомленням дошкільнят  із моральними нормами у процесі різної діяльності: грі, праці, заняттях, розвагах, святах.

Запропоновані форми й методи роботи можуть бути використані вихователями та методистами дошкільних навчальних закладів, Центрів розвитку дитини, людьми, які причетні до виховання та навчання дітей.

 Досвід роботи включає:

  • Значимість розкриття теми «Формування культури взаємовідносин та мовного етикету у дітей дошкільного віку»
  • Конспекти занять на моральну тематику
  • Правила народного етикету
  • Права культури і поведінки у грі
  • Прислів’я морального змісту
  • Оповідання морального змісту
  • Вірші про ввічливі слова

 

Інтегровані заняття як форма навчально-пізнавального розвитку дитини

Стенченко О.П.,
вихователь середньої групи Центру розвитку дитини

Актуальність обраної теми  полягає в тому, що інтеграція   забезпечує ефективне формування знань і умінь дітей по кожному розділу програми, забезпечує формування в дошкільників цілісної картини світу, сприяє підвищенню якості знань, підсилює виховну спрямованість вмісту занять, а також забезпечує велику щільність вмісту, сприяє розвитку пізнавальної активності дошкільників. Технологія діяльності  є широким полем роботи для дітей та вихователя, на якому враховується вся навчально-виховна робота

проведена з дітьми з різних розділів програми, а ще дотримується єдність трьох складових: громадянина, фахівця, творчої особистості, і  де обов’язково передбачена розумова та фізична активність, емоційна складова.

Результатом ефективності досвіду є  пошук нових шляхів вирішення проблем, внесення у звичайний плин навчання новизни, дозвіл створити передумови для різнобічного розгляду з дітьми певного об’єкта, поняття, явища, формування у дошкільнят системного мислення, збудження уяви, позитивно-емоційного ставлення до пізнання.

Досвід роботи включає:

  • значимість розкриття теми
  • розробки інтегрованих занять
  • творчі здобутки
  • фотоматеріали

Досвід є перспективним з огляду на те, що інтеграція веде до того, що переглядаються цілі, методи роботи і представляються практично необмежені можливості комплексного підходу до навчання і розвитку дітей.

Запропоновані форми роботи можуть бути використані людьми, які безпосередньо причетні до виховання та навчання дітей.

 

Казка як засіб навчально-виховної роботи з дітьми середнього дошкільного віку

Птуха С.С.,
вихователь середньої групи Центру розвитку дитини

Актуальність теми полягає в тому, що казка є невід’ємним елементом у вихованні дітей середнього дошкільного віку. Вона доступною мовою вчить маленьких дітей життя. Діти беруть з казок багато корисного для себе: перші уявлення про час та простір, про зв’язки людини з природою, з різними предметами, з моральними якостями. Казки дозволяють дитині вперше відчути хоробрість і стійкість, розрізнити поняття добро і зло.

Технологія діяльності є необ'ємною як для вихователя так і дітей, тому що казковий жанр можна використати на любому занятті, святі, розвазі. Казка розвиває мислення кожної дитини, сприяє створенню інтелектуальної атмосфери в дитячому колективі, володіє почуттями дітей, тому що через казку діти пізнають світ не тільки розумом, але й серцем. А вихователь, за допомогою казки, може виховувати дитину як творчу особистість, громадянина, фахівця.

Результатом ефективності досвіду є  без жодних настанов, а діти не люблять настанов, вчити та виховувати дитину. Казка  дозволяє вихователю «натякнути на те, як краще вчинити в тій, чи іншій ситуації», сприяти  формуванню у дітей моральних понять, ототожнювати себе тільки з позитивними героями.

Досвід включає:

  • значимість розкриття теми
  • конспекти занять
  • народні прислів’я та приказки
  • творчі здобутки
  • фотоматеріали

Запропоновані матеріали можуть бути використані педагогами, які безпосередньо причетні до виховання та навчання дітей.

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід