Ти чуєш критику у свою сторону? Хтось не поважає твої кордони? Або, можливо, ти поводишся грубо з іншими? Це можуть бути ознаки булінгу або насилля…
Як допомогти вихованцям та учням впоратися із такими ситуаціями? Як правильно підтримати молодь?
Про все це говорили вихователі Центру розвитку дитини, вихователі груп продовженого дня 1-4-х класів, класні керівники 5-9-х класів, практичні психологи закладу у рамках виконання Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу у Броварському ліцеї № 11 на 2022/2023 н. р.
У Центрі розвитку дитини протягом листопада 2022 року вихователями проводилися заняття на тему «Кого можна назвати другом або подругою?». Метою занять було навчити дітей доброзичливо ставитися до однолітків, поглибити уявлення про дружбу, товариськість, добрі взаємовідносини, сприяти запобіганню проявів булінгу.
Серед учнів початкової школи (1-4 класи) були проведені бесіди та виховні години на тему «СТОП Булінг». Педагоги нагадали дітям, що у кожної людини є особисті межі, ніхто не має права їх порушувати, кожен має право на індивідуальні особливості, а інші повинні приймати їх такими, якими вони є. Учні серйозно віднеслися до даної теми, ділилися історіями зі свого життя, ознайомилися з алгоритмом дій у разі подібних ситуацій.
Для учнів 5-9 класів класними керівниками були проведені виховні години та заняття на теми «Що треба знати про булінг?», «Протидія булінгу в учнівському середовищі», «Стоп булінг. Вчимося бути людьми». Основна мета: попередження проявів цькування в учнівському середовищі, виховання доброзичливого та толерантного ставлення учнів один до одного. В ході занять учні ознайомилися з видами булінгу, статистикою, отримали настанови, як діяти у випадку проявів булінгу в класі.
Також серед учнів 5-9 класів практичним психологом проводилося анонімне анкетування щодо визначення проявів насильства, булінгу у середовищі учнів; які види приниження найчастіше відбуваються у школі; що є причинами насильства, булінгу. Результати анкетування будуть враховані в організації та підвищенні якості освітнього процесу педагогами та психологічною службою.
Навчаємося, допомагаємо дітям отримувати позитивний досвід від спілкування! Бережімо себе та близьких!
Ганна Андрющенко,
практичний психолог
Іванна Гергель,
практичний психолог, соціальний педагог