Емоційний інтелект, або емоційний фактор (EQ) є “здатністю людини ідентифікувати, оцінювати, контролювати і виражати свої емоції.” А це допомагає нам спілкуватися з іншими людьми, вести переговори і виробляти чіткі моделі мислення.
Провідний психолог і автор Даніель Гоулман стверджує в своїй книзі «Емоційний інтелект: Чому він важливіший, ніж IQ» (1996), що EQ є більш важливим показником того, наскільки успішною людина є, ніж IQ. Революційні ідеї Гоулмана щодо науки про EQ дали початок рухові в напрямку включення EQ в різноманітні організації і шкільні програми.
Якщо ми виховуємо EQ у наших дітях з раннього віку, ми готуємо їх добре спілкуватися, розвивати міцні відносини, вести переговори у складних ситуаціях, бути лідерами у своїй галузі. Вони будуть більш емпатійними і співчутливими до своїх друзів, партнерів і власних дітей, ставитимуться простіше до інших і матимуть більше самоусвідомлення.
З моменту свого створення система освіти сильно зосереджена на розвитку IQ і поліпшенню дитячих інтелектуальних здібностей. Проте, з моменту появи руху EQ, заснованого Даніелем Гоулманом у 1996 році, в багатьох школах зараз вчать дітей визначати свої власні емоції і сприймати емоції інших людей навколо них. (Джерело інформації, портал: EMPATIA.PRO).
Першокласники ЗОШ І-ІІ ступенів БНВО 16; 17 та 18 січня 2019 року знайомилися з емоціями: радості; вдячності; страху; здивування. Практичний психолог Бондар К.С. підготувала практичне заняття для роботи з першокласниками, мета якого: розвиток емоційного інтелекту.
Перша сходинка до розвитку емоційного інтелекту, це вміння розпізнавати свої емоції. Щотижня на інтерактивних заняттях з практичним психологом учні будуть знайомитися з новими емоціями, вивчати їх прояви та методи конструктивного виходу.
Бондар К.С.,
практичний психолог