Особливості сприймання інформації

Відомо, що всі ми по-різному сприймаємо інформацію, хтось більше спирається на свій слух, таких людей називають аудіалами,  хтось на власний зір – візуали, а хтось сприймає інформацію через дотики – це кінестетики.

У жовтні 2015 року практичний психолог Чуняк Вікторія Анатоліївна провела діагностику особливостей сприймання учнями 1 класу Загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів БНВО і отримала такі результати:

  • ті діти, які краще сприймають інформацію тактильно, краще засвоюють те, що мали змогу помацати руками, скуштувати, понюхати тощо;
  • аудіали – краще сприймають інформацію звукову;
  • також є діти, які однаково гарно сприймають інформацію як зорову, так слухову та тактильну.

Для дітей дошкільного віку характерне пізнання світу через дотики, згодом дитина вчиться залучати слух і зір, а в подальшому – символи, образи, знаки стають об’єктами мислення, тобто з’являється здатність мислити логічно (притаманна саме дорослим).

Знання батьками та педагогами особливостей сприймання та засвоєння матеріалу дітьми допоможе правильно організувати не лише навчання, але і буденне спілкування з дитиною вдома. Ви можете звернути увагу, що Ваша дитина краще сприймає світ через дотики (є кінестетиком), тоді спробуйте не пояснювати їй що це, і як працює, а дозвольте обстежити предмет самостійно – помацати, покрутити, понюхати чи скуштувати (звісно ж під наглядом дорослого). Або вона є візуалом, тоді попередні експерименти не для неї, їй може вистачити просто перегляду, як хтось інший демонструє предмет (навчання може проходити з допомогою мультиків чи фільмів, з наочністю тощо). Аудіал же може не дивитися, а лише слухати потрібну йому інформацію.

Але зважте на те, що кожна людина в тій чи іншій ситуації використовує різні канали сприймання, тому не можна сказати, що людина є тільки візуалом, чи аудіалом, чи кінестетиком.

 

Чуняк В.А.,
практичний психолог

 

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід