У лютому 2016 року практичний психолог Чуняк В.А. провела повторну діагностику соціально-психологічної зрілості та адаптації до шкільного навчання учнів 1 класу ЗОШ І-ІІ ст. БНВО.
Аналізуючи виконання першого завдання дітьми, можна підсумувати, що дрібна моторика та зорово-моторна координація у 100% дітей класу розвинена добре. 100% обстежених дітей мають адекватне розуміння статевої ідентичності, тобто розуміють та вміють представити власну стать (намалювати дівчинку або хлопчика відповідно), що свідчить про соціально-психологічну зрілість дітей 1 класу. Адекватне сприйняття себе самого, власних дій та здатність брати відповідальність на себе за свої вчинки формується у дитини до 7-річного віку, відповідно виконання одного з завдання застосованої методики дало можливість виявити, що адекватна самооцінка характерна на даному етапі лише для 1 дитини, тобто самооцінка у більшості дітей класу на етапі формування. На початок другого семестру у 70% дітей класу сформовано навчальну мотивацію (для порівняння: на початок навчального року лише 1/3 дітей класу мала навчальну мотивацію, решта – ігрову). Одне з завдань дало можливість виявити, що 80% дітей класу емоційно адаптувалися до шкільних умов, тобто шкільні події асоціюються з позитивними переживаннями для дитини.
За загальною кількістю балів можна визначити рівень соціально-психологічної зрілості дітей 1 класу та адаптації до нових навчальних умов, так, 90% дітей мають високий рівень і 10% - достатній. Таким чином, можна стверджувати, що діти 1 класу ЗОШ І-ІІ ступенів БНВО адаптувалися до умов навчання добре.
Чуняк В.А.,
практичний психолог