Прийоми критичного мислення. Формування позитивної мотивації молодших школярів засобами критичного мислення

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань освітнього процесу, йдеться й у Концепції нової української школи. Критичне мислення є однією із основних складових формування особистості, здатної аналізувати, критично сприймати виклики сьогодення та робити власний свідомий вибір. 

З чого почати роботу над розвитком критичного мислення? Як навчати дітей розрізняти факти і суб’єктивні бачення? З цим питанням розбиралися вчителі школи I ступеня на засіданні педагогічної спільноти, яке проводилося в триденний термін (25, 26, 28.10.2021). Метою засідання було розкрити зміст розвитку критичного мислення молодших школярів як основну складову формування особистості, здатної аналізувати, критично сприймати виклики сьогодення та робити власний свідомий вибір; проаналізувати структуру розвитку критичного мислення; визначити, які методи і прийоми використовувати вчителеві на певному етапі уроку; ознайомитися з технологіями проведення уроків з розвитку критичного мислення.

Вчителі початкової школи провели аукціон методичних ідей, на якому обговорили середовище для розвитку критичного мислення молодших школярів, про створення навчальних центрів як складової пізнавальної діяльності, а також показали майстер-клас по проведенню уроків з прийомами розвитку критичного мислення:

  • модератор педагогічної спільноти Валентина Вальченко презентувала колегам урок з Я досліджую світ (для учнів 1-го класу) із стратегією «РАФТ»;
  • вчитель 2-А класу, Наталія Сіромолот показала урок з літературного читання із стратегією «Запитання до автора»;
  • вчитель 3-А класу, Олена Пляскіна – урок розвитку мовлення зі стратегією «Т-таблиця»;
  • вчитель 4-Б класу, Ірина Фролова – урок з літературного читання із стратегією «Щоденник подвійних нотаток»;
  • вчитель 2-Б класу, Вікторія Волчук – урок з Я досліджую світ, з використанням стратегії «Інсерт»;
  • вчитель 4-А класу, Олена Стенченко – урок з літературного читання, де використала стратегію «Сторітелінг»;
  • вчитель англійської мови Тетня Розумнюк презентувала урок із стратегією «Кросенс» для учнів другого класу.

Підбиваючи підсумки роботи засідань, колектив педагогічної спільноти дійшов до спільної думки, що початкова ланка – це фундамент формування критичного мислення як пріоритетного напрямку виховання особистості сучасної молодої людини.

 

Валентина Вальченко,
модератор педагогічної спільноти вчителів школи
I ступеня

 

 

Архів2021: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід