Проведення заходів з питань профілактики ризикованої поведінки

З метою профілактики деструктивної поведінки здобувачів освіти та з метою застереження їх від необдуманих вчинків психологічна служба у період з 3 по 17 березня 2023 року проводила просвітницькі заходи.

Так, з учням 1-4-х класів було проведено вправу-гру «Врятувати Гуглика, який вивчає простори Інтернету». На прикладі цього персонажу, який стикнувся із проблемами і приймав різні рішення для їх подолання, діти обговорювали ситуації і вчилися визначати, що може бути шкідливим або корисним. Після гри діти проходили анкетування, щоб закріпити та продемонструвати набуті знання. Також, під час групової роботи виникали різні питання і діти дискутували,охоче розповідали про ситуації, про які вони чули від своїх друзів чи знайомих.

Під час виховних годин учні 5-9-х класів дізналися про те, що необхідно розвивати критичне мислення та вчитися правильно оцінювати інформацію. Це необхідно для того, щоб не стати жертвою різних маніпуляцій. Крім того, під час спілкування учні продемонстрували знання про існуючі субкультури і дискутували про позитивні і негативні їх сторони.

Для спілкування з учнями 7-9-х класів були запрошені представники ювенальної поліції, які розповіли про активність нового молодіжного руху «Редан», про його небезпеку та наслідки.

Також в інформаційних куточках закладу освіти було розміщено листівки про ознаки агресивних субкультур.

Оскільки батьки є учасниками освітнього процесу, надамо рекомендації «Що робити, якщо ваш підліток зловживає часом у мережі або залежний від Інтернету».

Якщо ви виявили ознаки того, що ваша дитина зловживає часом перебування в мережі або є залежною від Інтернету, дотримуйтесь таких рекомендацій.

  • Дійте спільно. Якщо у вашій родині є дорослі діти (брати, сестри підлітка), дідусі чи бабусі, інші родичі, переконайтеся, що всі вони згодні сприяти вирішенню проблеми. Можливо, ви залучите до допомоги вчителя або тренера, авторитетного для дитини.
  • Покажіть дитині, що дбаєте про неї. Щоб зупинити залежність, деякі батьки готові зайняти каральну позицію щодо використання телефона, комп’ютера або інших гаджетів. Однак це може зашкодити стосункам з дитиною та змусить її піти на обман у пошуках доступу до мережі. Тож дбайливо підходьте до вирішення проблеми, інформуйте дитину про наміри і дії та пояснюйте, навіщо й як саме хочете їй допомогти. 
  • Встановіть розумні межі. Формування угод та встановлення домовленостей – спільна робота. Спробуйте разом створити розумні межі користування Інтернетом та обговоріть наслідки їх порушень. 
  • Станьте більш обізнаним у технічних можливостях гаджетів та особливостях використання Інтернету. Діліться інформацією з дитиною. Навчіть її засобам контролю над власною поведінкою у мережі (наприклад, забезпечте автоматичне вимикання комп’ютера через 2 години користування).
  • Зверніться по допомогу до професіоналів (психолога, лікаря або консультанта з питань залежності). Так ви матимете підтримку та зможете погоджувати алгоритм ваших дій [1, с. 86].

 

Використані джерела:

Журавель  Т., Іванюк  І., Лехолетова  М., Лютий  В., Лях Т., Пашко Н., Соловйова В., Сорокіна О., Спіріна Т., Суліцький В., Удовенко Ю., Чепенко О., Чуйко О., Швед О., Янковець В. Профілактика деструктивної поведінки підлітків (Т. Журавель,  Ю. Удовенко  Ред.). Видавництво ФОП Буря О.Д. – Київ, 2022 – 144 с.

 

Іванна ШКУРАЙ,

практичний психолог, соціальний педагог

Ганна АНДРЮЩЕНКО,

практичний психолог

Архів2023: 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ

 

 

Вхід