17 лютого 2017 року на базі Броварського навчально-виховного об’єднання відбулося міське методичне об’єднання для вихователів ДНЗ міста на тему: «Теорія та практика профорієнтаційної роботи з дітьми дошкільного віку».
У першій, теоретичній частині, педагогічний колектив Центру розвитку дитини БНВО ознайомив гостей з найважливішими аспектами роботи закладу, де визначено три основні аспекти виховання успішної особистості, а саме: громадянина, творчої особистості, фахівця. На даному засіданні розглядалася профорієнтаційна складова – фахівець.
Директор Броварського навчально-виховного об’єднання І.О.Ткачук привітала гостей, ознайомила їх з історією створення закладу, розповіла про специфіку роботи БНВО, про структурні підрозділи, які входять до його складу.
Вихователь-методист Центру розвитку дитини В.О.Вальченко презентувала ранню профорієнтаційну роботу, яка проводиться з дітьми в дошкільному закладі. Наголосила, що профорієнтаційна робота в дошкіллі формує у дитини емоційне відношення до професійного світу та надає можливість дитині використати свої сили в доступних видах діяльності. Представила до уваги слухачів задачі профорієнтаційної роботи, якими є: знайомство дітей з професіями, прищеплення любові до трудових зусиль, формування у дітей любові до праці.
Методист з професійної роботи С.В.Кисіль презентувала колегам-методистам експериментальну програму «Калейдоскоп професій». Ця програма відображає запити практиків, пропонує орієнтири змістовного наповнення профорієнтаційної роботи з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку. Також представила до уваги слухачів відеофільм «Декади професій», в якому відтворена профорієнтаційна робота з дошкільнятами.
Обов’язковою умовою успішної реалізації профорієнтаційної роботи з дошкільниками є робота практичного психолога. Анна Андрющенко, практичний психолог, ознайомила колег з психологічним діагностуванням інтересів, здібностей, темпераменту дітей дошкільного віку та запропонувала гру «Кошик професій», метою якої є сприяння розвитку дрібної моторики рук, мовлення, асоціативного мислення; допомогти дитині уявити себе представником певної професії, розвинути критичне мислення.
У другій, практичній частині, методичного об’єднання до уваги гостей було представлене заняття з професійної орієнтації «Всі професії важливі», яке провела вихователь С.А.Петрушкевич з дітьми старшого дошкільного віку. Заняття включало в себе бесіду з дітьми про професії їхніх батьків, про важливість кожної згаданої професії, відгадування загадок, бесіди за казкою «Колосок». На заняття завітали мишенята Круть та Верть, разом з якими дошкільнята спробували себе у ролі пекарів – замішували тісто, розкачували його, ліпили пиріжки. Наприкінці заняття до зали завітав півник Голосисте Горлечко, саме для нього мишенята з дітьми пекли пиріжки, в честь свого дня народження півник пригостив гостей смачними пиріжками.
Вальченко В.О.,
методист з дошкільної освіти